News

Elke maand een nieuw verhaal over werken bij de P&V Groep

De P&V Groep steunt, samen met een 40-tal organisaties, bedrijven en burgers, de actie ‘Zeg maar goeiendag’. Deze actie wil een halt toeroepen aan het huidige klimaat van angst en onzekerheid en opnieuw vertrouwen creëren. Hilde Vernaillen, voorzitter van het directiecomité, vertelt waarom de P&V Groep zich actief inzet voor dit initiatief.

Een klimaat van angst en onzekerheid

Hilde Vernaillen: “Als coöperatieve verzekeringsgroep zijn we erg betrokken bij wat er leeft in de maatschappij. De aanslagen in Parijs en Brussel, de moeilijke sociaal-economische situatie, de vluchtelingen … al deze gebeurtenissen leggen een hypotheek op onze samenleving. Heel wat Belgen voelen zich bang en onzeker.”

Solidariteit en respect voor het individu

“De actie ‘Zeg maar goeiendag’ deelt dezelfde waarden als de P&V Groep: solidariteit en respect voor het individu. Een begroeting lijkt misschien een eenvoudig gebaar, maar het is een gebaar met veel betekenis. Je toont de ander dat hij er ook bij hoort, dat je hem respecteert en naar waarde schat.”

100% Belgisch, 100% pluralistisch

 “Naast de waardevolle opzet is deze actie, net als wij, 100% Belgisch. En pluralistisch, de campagne wordt gesteund door bedrijven en organisaties van verschillende strekkingen.”

Ook onze werknemers doen mee

Ook de zowat 1.700 werknemers van de P&V Groep worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan dit initiatief. “We hopen dat de ‘zeg maar goeiendag’-actie echt gaat leven bij onze werknemers. Dat ze de waarde ervan inzien en het concept promoten bij hun familie, vrienden, verenigingen … en natuurlijk zelf meedoen door onbekenden te begroeten op straat.”

Ngày tốt lành*

De acties voor onze medewerkers worden nu volop uitgewerkt. Iedereen krijgt alvast een badge, met daarbij een kaartje met een woordje uitleg en ‘zeg maar goeiendag’ in 40 verschillende talen. Daarbij ook een rolletje muntjes of een zakje snoepjes om te trakteren. Daarnaast overwegen we een nieuw woord voor een begroeting (een samentrekking van goeiendag en bonjour), de publicatie van foto’s van originele begroetingen op ons intranet, lift-acties …

Badges, raamstickers en een unieke kusttram

De actie wordt ook opengetrokken naar onze distributiepartners. Zo verdelen we badges aan onze P&V-agenten en Vivium-makelaars om uit te delen aan klanten. Het kleurrijke logo van de actie zal de P&V-agentschappen opvrolijken. En op de P&V-kusttram die heel de zomer rondrijdt zal het ‘zeg  maar eens goeiendag’-handje staan.

Doet u ook mee?

Bent u ook van mening dat onze maatschappij wat meer vertrouwen kan gebruiken? Doe dan zeker mee met deze actie. Enkel samen kunnen we de angst en onzekerheid verminderen en zorgen voor meer vertrouwen bij de mensen.

* goeiendag in het Vietnamees