News

Elke maand een nieuw verhaal over werken bij de P&V Groep

 

Beweging is belangrijk voor de P&V Groep. Net als solidariteit. Daarom ondersteunen we collega’s die op 28 mei deelnemen aan de 20 km door Brussel. Én sponsoren we Dokters van de Wereld met 100 euro per deelnemende collega. Een extra motivatie die haar vruchten afwerpt. Heel wat collega's schreven zich in.

Wie is Dokters van de Wereld?

Dokters van de Wereld is een medische ngo die actief is in 79 landen en kwetsbare groepen toegang biedt tot gezondheidszorg. Het geld dat verzameld wordt met de loopwedstrijden gaat integraal naar de ontwikkeling van hun daklozenprojecten in Antwerpen en Brussel, zoals het Centrum voor Onthaal, Zorg en Oriëntatie (COZO), de Medibus en het Medisch Winterplan.

Waarom Dokters van de Wereld?

De doelstelling van solidariteit en rechtvaardigheid die Dokters van de Wereld nastreeft, past perfect bij de sociale waarden van de P&V Groep. Sinds 2008 biedt onze groep regelmatig steun aan Dokters van de Wereld en onderhoudt ze goede banden met deze ngo.

“Ook de laatste die finisht, wordt als een held aan de eindmeet onthaald”

Ruth Bosmans, marketeer bij de P&V Groep, is een fervent loopster. Ze heeft een eigen blog over lopen en is heel enthousiast over het initiatief: “De 20 km door Brussel is sowieso een loopwedstrijd die elke loper wel eens gelopen wilt hebben. Het parcours brengt je langs alle mooie plekken in Brussel, maar is ook niet te onderschatten dankzij de vele tunnels en hellingen.”

Fantastische sfeer onder duizenden deelnemers

Ruth: “De 20 km door Brussel is een uitdaging voor elke loper, snel of traag! De sfeer onder de duizenden deelnemers is fantastisch. Ik twijfelde dan ook niet om in te gaan op de oproep van P&V om mee te lopen en zo Dokters van de Wereld te steunen. Zij verrichten fantastisch werk voor een heel kwetsbare groep in onze maatschappij. Ik loop dan ook graag als ambassadeur mee voor hen tijdens de 20 van Brussel.”

Meer weten?

Wilt u ook een loper sponsoren of meer weten over de projecten van Dokters van de Wereld? Neem dan snel een kijkje op hun website. Meer informatie over werken bij de P&V Groep ontdekt u op deze site, eentoffejob.be. U vindt er ook een overzicht van de recente vacatures.


De P&V Groep steunt, samen met een 40-tal organisaties, bedrijven en burgers, de actie ‘Zeg maar goeiendag’. Deze actie wil een halt toeroepen aan het huidige klimaat van angst en onzekerheid en opnieuw vertrouwen creëren. Hilde Vernaillen, voorzitter van het directiecomité, vertelt waarom de P&V Groep zich actief inzet voor dit initiatief.

Een klimaat van angst en onzekerheid

Hilde Vernaillen: “Als coöperatieve verzekeringsgroep zijn we erg betrokken bij wat er leeft in de maatschappij. De aanslagen in Parijs en Brussel, de moeilijke sociaal-economische situatie, de vluchtelingen … al deze gebeurtenissen leggen een hypotheek op onze samenleving. Heel wat Belgen voelen zich bang en onzeker.”

Solidariteit en respect voor het individu

“De actie ‘Zeg maar goeiendag’ deelt dezelfde waarden als de P&V Groep: solidariteit en respect voor het individu. Een begroeting lijkt misschien een eenvoudig gebaar, maar het is een gebaar met veel betekenis. Je toont de ander dat hij er ook bij hoort, dat je hem respecteert en naar waarde schat.”

100% Belgisch, 100% pluralistisch

 “Naast de waardevolle opzet is deze actie, net als wij, 100% Belgisch. En pluralistisch, de campagne wordt gesteund door bedrijven en organisaties van verschillende strekkingen.”

Ook onze werknemers doen mee

Ook de zowat 1.700 werknemers van de P&V Groep worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan dit initiatief. “We hopen dat de ‘zeg maar goeiendag’-actie echt gaat leven bij onze werknemers. Dat ze de waarde ervan inzien en het concept promoten bij hun familie, vrienden, verenigingen … en natuurlijk zelf meedoen door onbekenden te begroeten op straat.”

Ngày tốt lành*

De acties voor onze medewerkers worden nu volop uitgewerkt. Iedereen krijgt alvast een badge, met daarbij een kaartje met een woordje uitleg en ‘zeg maar goeiendag’ in 40 verschillende talen. Daarbij ook een rolletje muntjes of een zakje snoepjes om te trakteren. Daarnaast overwegen we een nieuw woord voor een begroeting (een samentrekking van goeiendag en bonjour), de publicatie van foto’s van originele begroetingen op ons intranet, lift-acties …

Badges, raamstickers en een unieke kusttram

De actie wordt ook opengetrokken naar onze distributiepartners. Zo verdelen we badges aan onze P&V-agenten en Vivium-makelaars om uit te delen aan klanten. Het kleurrijke logo van de actie zal de P&V-agentschappen opvrolijken. En op de P&V-kusttram die heel de zomer rondrijdt zal het ‘zeg  maar eens goeiendag’-handje staan.

Doet u ook mee?

Bent u ook van mening dat onze maatschappij wat meer vertrouwen kan gebruiken? Doe dan zeker mee met deze actie. Enkel samen kunnen we de angst en onzekerheid verminderen en zorgen voor meer vertrouwen bij de mensen.

* goeiendag in het Vietnamees


Unieke naamscampagne Vivium op radio en online

In juni zult u de naam Vivium vaak horen en zien. Twee weken lang klinken er spotjes op de radio en heel de maand verhoogt onze aanwezigheid online. 

Campagne specifiek gericht naar zelfstandigen en bedrijfsleiders

Met deze campagne richt Vivium zich vooral naar zelfstandigen en bedrijfsleiders van kmo's. Hun verzekeringsbehoeften zijn vaak specifiek en vereisen het persoonlijk advies van een makelaar. Vivium heeft een sterke positie bij deze doelgroep en bouwt daarop verder.

Nieuwe kmo-oplossingen en efficiënte dienstverlening

Onlangs lanceerde Vivium nieuwe kmo-oplossingen, ondersteund door een efficiënte dienstverlening. Die oplossingen zetten we in de verf in de campagne, die verwijst naar de makelaar als contactpunt. Want ook makelaars willen we via deze campagne stimuleren om gebruik te maken van ons kmo-aanbod.

Vooruitgang is spannend, maar niet zonder risico’s

De boodschap van de campagne luidt vooruitgang is spannend, maar niet zonder risico's. Daarmee verwijzen we naar de vele nieuwe technologieën, zoals bijvoorbeeld drones, die nieuwe verzekeringsbehoeften doen ontstaan.

Beluister onze spots

De Vivium-spots zijn te horen van 30 mei tot en met 12 juni op de zenders Radio 1, Studio Brussel en Nostalgie. En op de Franstalige zenders La Première, Classic 21, Pure FM, Bel RTL.


Beluister hier alvast een radiospotje over drones.

Affiches en banners

Online wordt deze campagne een maand lang ondersteund door banners op nieuws-, business- en financiële sites. Verder zijn er affiches in de makelaarskantoren en advertenties in makelaarsmagazines.


Deze campagne wordt herhaald in het najaar van 2016 en krijgt een vervolg in 2017 en 2018.


Uitgebreide mediacampagne promoot nieuwe autoverzekering

De P&V Groep stelde op 15 februari haar nieuwe autoverzekering voor, zowel voor VIVIUM als voor P&V. Voor P&V Verzekeringen gaat de lancering gepaard met een uitgebreide mediacampagne. Die bestaat naast affiches en een online campagne, ook uit spots op radio en tv.

Een nieuwe autoverzekering gebaseerd op de verwachtingen van de klanten

De nieuwe autoverzekeringen P&V Auto en VIVIUM Auto vertrekken vanuit het standpunt van de klant. Ze houden bijvoorbeeld rekening met de prijsgevoeligheid van de omniumverzekering. Of met klanten die kiezen voor een veilige wagen. Met klanten ook die zich liever naar huis laten brengen als ze een keertje te veel gedronken hebben… Alle troeven van P&V Auto en VIVIUM Auto vindt u op www.pv.be en www.vivium.be.

P&V Auto: ‘In de wereld van …’

Het thema van de P&V-campagne is ‘in de wereld van…’. Namelijk die van Bernard, Sofie, Zoë en Paul:

  • Bernard vindt het niet normaal dat de waarde van zijn auto wel elk jaar daalt, maar zijn autopremie niet. Daarom ontwikkelde de P&V Groep een unieke omnium voor auto’s vanaf twee jaar: elk jaar krijgt Bernard nu een extra korting op zijn omniumpremie.
  • Sofie koos voor een wagen met een automatisch remsysteem en betaalt daarom een lagere autopremie.
  • Ook Zoë wordt financieel beloond: ze laat regelmatig haar wagen aan de kant staan en springt op de fiets of gaat met de bus.
  • Voor Paul gaan drinken en rijden niet samen. Daarom is de BOB-waarborg standaard inbegrepen in de BA-autoverzekering.

P&V Auto op tv en radio

Tussen 18 februari en 16 maart kunt u de tv-spot ‘In de wereld van Bernard’ bewonderen op de nationale televisie. De spot werd opgenomen met zes GoPro camera’s om een 360°-wereld op te roepen. Nieuwsgierig? Bekijk de tv-spot op het YouTube-kanaal van de P&V Groep. De radiocampagne voor P&V Auto start op 29 februari. Zowel Bernard, Sofie, Zoë als Paul komen op de radio aan het woord.

P&V Verzekeringen: ‘Met u, altijd en overal’

Met de voorjaarscampagne wil P&V Verzekeringen niet alleen P&V Auto promoten, maar ook kenbaar maken wie zij is: een menselijke verzekeringsmaatschappij, die zich tracht in te leven in de behoeften en de verwachtingen van de klant en die van daaruit oplossingen aanreikt. Daarom ook de nieuwe baseline van P&V Verzekeringen: ‘Met u, altijd en overal’.

Reclamecampagne naamsbekendheid VIVIUM volgt

In mei volgt een reclamecampagne om VIVIUM meer naambekendheid te geven. Met afzonderlijke campagnes op verschillende tijdstippen is er geen verwarring mogelijk tussen de twee distributiekanalen, P&V Verzekeringen en VIVIUM. Met VIVIUM benadert de P&V Groep haar klanten via het makelaarskanaal, P&V is het merk voor onze agenten en voor directe klanten via de website.

Welkom bij P&V

Meewerken aan de volgende marketingcampagne van de P&V Groep?

Bekijk onze vacatures of volg P&V op LinkedIn.


Mini-reportages op Kanaal Z over pensioenproblematiek voor zelfstandigen

Dit najaar zond Kanaal Z minireportages uit over de pensioenproblematiek van zelfstandigen. VIVIUM was nauw betrokken bij het maken van deze filmpjes. Ann Smits, Strategic Communication & Branding, legt uit hoe de samenwerking tot stand kwam.

Samenwerking tussen Kanaal Z en VIVIUM

 “Een gelukkige samenloop van omstandigheden.” Zo omschrijft Ann de manier waarop Kanaal Z en VIVIUM elkaar vonden bij het maken van de nieuwe reportagereeks. “VIVIUM heeft natuurlijk al een rijke historiek opgebouwd als het gaat over pensioenen en inkomensbescherming”, zegt ze. “Dus toen Kanaal Z het plan opvatte om in het najaar te beginnen met een reeks over pensioenen en zelfstandigen, zijn ze bijna automatisch bij ons terechtgekomen. We waren was meteen geïnteresseerd om er aan mee te werken”, vertelt Ann, “Zeker ook omdat het thema wat verbreed mocht worden naar inkomensbescherming bij overlijden, ziekte of arbeidsongeschiktheid”.

Aanbieden van informatie voor zelfstandigen blijft nodig

Ondanks alle berichtgeving over de vergrijzing, de verhoging van de pensioenleeftijden en de moeite die de overheid moet doen om de basispensioenen te blijven financieren, blijft het aanbieden van dit soort informatie nog altijd heel erg nodig, aldus Ann. “Heel veel zelfstandigen weten al wel dat er iets speelt, maar voor de meesten blijft het een ver-van-mijn-bed-show. Op dit moment heeft bijvoorbeeld maar 45% van de zelfstandigen in ons land een VAPZ. We moeten blijvend op deze nagel hameren om hen hiervan bewust te maken.”

Verzekeringen voor zelfstandigen zijn maatwerk

VIVIUM telt voornamelijk zelfstandigen en bedrijfsleiders onder haar klanten. De acht reportages die onder het label VIVIUM werden gemaakt, schetsen een beeld van de verzekeringen die VIVIUM aan zelfstandigen aanbiedt. Nadien werden vier filmpjes herlabeled naar P&V Verzekeringen. Waarom dat onderscheid maken? Ann Smits: “VIVIUM biedt technisch heel hoogstaande oplossingen, waarbij de makelaar samen met bijvoorbeeld de boekhouder een heel diepgravende analyse maakt van de persoonlijke situatie van de zelfstandige. Dat is eigenlijk puur maatwerk.”

VIVIUM werkt met onafhankelijke makelaars, P&V Verzekeringen met adviseurs

De klanten van P&V Verzekeringen zijn meestal particulieren. Hen bieden we ons standaardaanbod zoals bijvoorbeeld een gangbare VAPZ. “De reportages zullen ook door de P&V adviseurs kunnen gebruikt worden om aan hun klanten te tonen. VIVIUM daarentegen werkt enkel met onafhankelijke makelaars, die kunnen de reportages dan later ook op hun website zetten.”

Journalistiek blok op Kanaal Z

De reportages zijn geen gewone publicitaire boodschappen, benadrukt Ann Smits. Ze zaten mee in het journalistieke blok bij Kanaal Z, maar de inhoud werd mee door VIVIUM ingevuld. “We informeerden in acht stappen de zelfstandigen en bedrijfsleiders over de pensioenproblematiek en toonden aan dat er oplossingen voor bestaan. Allemaal onder het overkoepelende idee: doe er iets aan voor het te laat is. En doe daarvoor zeker ook beroep op uw makelaar of adviseur. In een wereld in verandering met vennootschapsconstructies die wijzigen en de wetgeving die voortdurend aangepast wordt, is het immers belangrijk dat iemand u op een heldere manier door deze complexe materie loodst.”

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden? Op deze pagina vindt u een overzicht van alle mini-reportages. In deze reportages wordt in enkele minuten tijd op een eenvoudige en heldere manier uitgelegd wat de problemen zijn van zelfstandigen en welke oplossingen VIVIUM kan bieden. In elk filmpje komt aan klant aan het woord en een verzekeringsspecialist. De filmpjes staan op You Tube en mogen naar hartenlust verspreid worden.

De uitzendingen op Kanaal Z